18 Nisan 2013 Perşembe

MALİNUA KANARYA EĞİTİMi


MALİNUA EĞİTİM ODASI : Gün ışığı almayacak.Eğitim kafeslerinin konulacağı bir eğitim kutusu ( raf ) bulundurulacak.Raf ın önüne raylı bir perde ve tavana 1 Flörasan lamba ( Beyaz ışık ), ayrıca 25 W gücünde bir Ampül takılacak,Ampülün ışık gücü 2 veya 3 Watt gücüne azaltılabilecek.1 Radyo bulundurulacak.

1) Salma larda veya büyük kafeslerde barındırdığınız Malinua erkek yavrularınızı ekim ayının 10 , 20 tarihleri arasında eğitim odasına alınız.Eğitim kafeslerine konulan kuşları eğitim kutusu olarak adlandırılan raf a yerleştiriniz.

2) Eğitim kafeslerinin ön cephesine ve yemliğin bulunduğu sağ yan cepheye etiketler yapıştırıp,kuşların bilezik numaralarını yazınız.Bilezik numaralarını 1,5 metreden göreceğiniz büyüklükte yazınızki,dinlemelerde hangi kuşun nasıl öttüğünü not alabilesiniz.

3) Eğitim kafeslerine yemliği sağa,suluğu sola takınız.

4) Kuşların suyu hemen fark edebilmeleri için ilk 2 gün suluğun içine bir kaç tane yem taneleri atınız.

5) 1 inci hafta kafes aralarını kapatmayınız,en kuvvetli yapay ışık gücünde kuşlarınızın birbirlerini görmelerini,yeni kafeslerine ve ortamlarına alışmalarını,çok kısık radyo dinleterek odada yalnız olmadıklarını,aile ortamında bulunduklarını sağlayınız.İlk hafta alışık oldukları yem karışımını veriniz.Odayı sabah saat 7 den 19 a aydınlatınız.Saat 19 dan sonra kuşları sakın rahatsız etmeyiniz,geceleri pilot lamba kullanmayınız.

6) 2 inci hafta kafes aralarını ayırınız( Kapatınız),birbirlerini görmemelerini sağlayınız.Radyo çalmayınız.Hatasız olarak uygun gördüğünüz eğitici/öğretici kuşlarıda ders alacak kuşların bulundukları eğitim kutusuna veya birbirlerini görmeyecekleri başka bir kutuya ( Örneğin ; Taşıma kutusu ) alınız.Not:Eğitici/Öğreticiler dahil hiç bir kuş bir diyerini görmeyecek.Işıklandırma süresi yine 1 inci haftada olduğu gibi 7/19 saatleri arasında sabit tutulacak.Yem karışımına kenevir tohumu konmayacak,şalgam tohumunun yem karışımındaki oranı artırılacak.Kafes araları kapatılan tüm kuşlar ötüme geçecek.Öten kuşların kafeslerini işaretleyiniz,ötmeyenleri takibe alınız.

7) 3 üncü hafta, 2 inci hafta uygulamasına devam ediniz ,Buna göre ;Kafes araları kapalı olacak.Oda sabah 7 den 19 a kadar kuvvetli yapay ışık gücüyle aydınlatılacak,Ötüm yemi verilecek.

3 üncü ve gelecek haftalarda kuşlarınıza haftada 1 veya 2 kez yumurta maması veriniz.Şayet hazır mama kullanacaksanız nemlendiriniz ( Yumurta maması 1 çay kaşığı ölçüsünde yemliğin kenarına konulabilir ) .3 üncü haftada kuşlarınızın ötümleri gelişecek,nağmeleri tanınacak,bazı kuşlarınız yüksek ötüm sergileyecek.

8) 4 üncü hafta eğitim kutunuzun önüne perdeyi çekiniz,ilk 2 gün eğitim odasını saat 7 den 19 a kadar yine kuvvetli yapay ışık gücünde aydınlatınız ( 58 Watt gücünde beyaz flörasan veya,60 wattlık buzlu Ampül ).4 üncü haftanın 3 üncü gününden itibaren kuvvetli ışık gücünü devreden çıkartıp,25 Watt lık ampülü devreye alınız.4 üncü haftanın 3 ve 4 üncü günlerinde odayı sadece 25 watt lık ışık gücüyle aydınlatınız.5 inci günden itibaren hergün 25 Wattlık ışık gücünü kademeli olarak azaltmaya başlayınız.

9) 5 inci haftanın 3 üncü gününden itibaren eğitim odanızı, kademeli olarak azalttığınız 2 veya 3 Watt ışık gücüyle aydınlatınız.Flörasan lambayı sabah,öğlen ve akşam saatlerinde 15 şer dakika otomatiğe ayarlayıp yanmasını sağlayınız.pilot lamba gücünde ve perde arkasında tutulan kuşlar 15 dakikalık kuvvetli aydınlatma sürelerinde karanlık ve aydınlık ortamlarına alışacaklar,karanlıkta ötümlerini geliştirip,perde arkasında olsalar bile aydınlıkta koro halinde ötecekler,yemlerini yiyecekler,sularını içeceklerdir.

10) 6 ıncı haftanın 3 üncü gününe kadar ( 7 günlük süre ) kuşlar perde arkasında tutulacak ve oda 2 , 3 wattlık yapay ışık gücüyle aydınlatılacak,flörasan lamba günde 3 kez 15 şer dakika devreye girecek.


11) 6 ıncı haftanın 3 üncü gününden itibaren ( 15 veya 20 kasım tarihleri arasında başlayan süre) kuşlarınızı dinlemeye,antrenmalara başlamalısınız.Dinlemeler, normal ışık gücünde ( 40 Wattlık buzlu Ampül), hiç bir kuşun bulunmadığı ve sıcaklığın 22 / 24 dereceler arasında sabit tutulduğu bir odada yapılmalı,Kuşlar ışığa karşı değil,ışığın altında dinlenmeli,ışığa karşı dinleme durumunda lamba yağlı bir kağıtla sarılmalı,kafa kuşunun bulunduğu kafesin üstü bir kontraplak veya karton la kapatılmalıdır.

12) Kuşlar 4 er gruplar ( koleksiyon) halinde dinlenecek,performansları not alınacak,ötüm yapıları birbirlerine benzeyen kuşlardan 4 lü gruplar oluşturulup,yarışmaya götürülecek koleksiyonlar belirlenecek.Not : 4 lü grup ta kafes sıralamasındaki yerlerine alışmış kuşların yerlerini( sıralamayı) değiştirmeyiniz.

13) Kuşlarınızı hergün sabah saat 9 dan 18 e kadar değişik saatlerde dinleyiniz.Hep aynı saatlerde dinlenen kuşlar ötümlerini alışık oldukları saate hazırlayacaklar,yarışmalarda alışık olmadıkları saatlerde dinlenmeleri durumunda ötüm zamanını yadırgayacaklar,dolayısıyla arzu edilen ötüm performanslarını sergileyemeyeceklerdir.

TAVSİYELER : 1) Kafeslerin tabanlarına kum konulmalıdır.
 2) Eğitim metodunu aynen uygulayınız.
 3) Eğitim odasında sigara içmeyiniZ. 
4) Kuşların yemlenmesini akşam saatlerinde,17,18 saatleri arasında yapınız.
 5) Hergün yem ve sularını,haftada 1 kez kafes tabanlarındaki kumu değiştiriniz.
 6) Yabancı insanlara alışmalarını sağlayınız.Kuşlarınızı bir kaç arkadaşınızla beraberce ve arasıra değişik mekanlarda dinleyiniz.
 7) Yarışmadan 1 hafta önce kuşlarınızı taşıma kutularına alıp,aracınızla gezdiriniz,yolculuğa alışmalarını sağlayınız.
 8) Kuşlarınızı eğittiğiniz odayı serin tutunuz,dinleyeceğiniz odayı ısıtınız.
 9) Çok sık olmamak şartıyla ( Günde 1 defa ) eğitim odasına giriniz,kuvvetli ışığı yakınız,perdeyi açınız,1,5 / 2 metre mesafeden,15 veya 20 dakika kuşlarınızı dinleyiniz,kuşlarınızı kendinize alıştırınız ve ışıkta ötmeleri gerektiğini kendilerine hissettiriniz.Bu uygulamadan sonra kuvvetli lambayı kapatıp,önlerine perdeyi çekiniz ve günün diğer saatlarinde 2 / 3 wattlık ışık gücünde ve perde arkasında kalmalarını sağlayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder