18 Nisan 2013 Perşembe

KANARYA BESLENMESİNDE MEYVE VE YEŞİLLİKLER



KANARYA BESLENMESİNDE MEYVE VE YEŞİLLİKLER
Kara Lahananın sırrı : Kanaryalarda karaciğer çok hassas dolayısı ile uzun süre verilen antibiyotikler vücutların da bu tür arazlar meydana getirebiliyor. kanaryada görülen soğuk algınlığında 1 hafta boyunca AKTİVED ŞURUP kullanıyorum.Ağızdan kusa şırıngaya 1.5 cc çekip  , suyuna da yarım çay kaşığı  koyuyorum
Karaciğeri kuvvetlendirici ve kusa üretim döneminde de verilebilen KARA LAHANA kızıştırıcı özelliği bir yana Demir de ihtiva eder. ( U Vitamini ) çok faydalı bir bitkidir. Kuşlarına soğuk yerde bakanlar için de devamlı verilmesi gereken bir sebzedir. Karadeniz de çok ça rastlanan hatta yemeğini,dolmasını bile yaptığımız bu vitamini yüksek sebzeyi Karların içinden koparıp vermek de benim için ayrı bir zevk.Lahana nin kökünü mikser de çekip normal kuru mamanın içine koyarak da kuşlara servis yapılabilir.Ben kuşlarımdan ilacı mümkün olduğunca uzak tutarım. Her şeyin doğal olanı en güzel olanıdır.
Eğer kuşlarınıza antibiyotik veriyor iseniz kara lahanayı kafesinden eksik etmeyiniz
Kafes hayatına alıştırılmış kanaryaların yeşillik ve meyveler de bulunan bol vitamin ihtiyacını giderebilmesi bizlerin görevidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder